Vanliga frågor och svar

Beställning

Hur beställer jag av Länna Sport?
När du tittar på detaljvyn för en produkt väljer du storlek och trycker sedan på LÄGG I KUNDVAGNEN. Din vara hamnar då i kundvagnen. Du hittar kundvagnen i övre högra hörnet på sidan. För att komma till kassan trycker du helt enkelt på Till kassan. Väl i kassan kan du ändra i kundvagnen med hjälp av knappen UPPDATERA KUNDVAGN. För att genomföra köpet väljer du betalningssätt, leveranssätt och fyller i dina personliga uppgifter. Sista steget är att läsa köpvillkoren och kryssa i rutan som bekräftar att du läst dessa. Tryck sedan på BEKRÄFTA ORDER. Skulle du stöta på problem vid betalningen är du varmt välkommen att ringa oss på 08-771 19 00 (Vardagar 10-19, Lördagar 10-17, Söndagar&Helgdagar 11-17).
Finns varan i lager?
Alla varor du ser på vår hemsida finns i lager - de storlekar/färger som inte finns tas automatiskt bort från hemsidan då den är direkt kopplad mot våra lagersaldon. Så ja, din vara finns i lager. För att se vilka storlekar vi har i lager behöver du alltså bara trycka på "välj storlek" så visas alla produkter. OBS! Vissa träningsmaskiner under varugruppen "motion" skickas direkt från vår leverantör. Detta skrivs tydligt ut på de få produkter det gäller.
När får jag mina varor?
Normalt skickar vi alla ordrar samma dag eller nästkommande arbetsdag. Är det produkter som måste monteras eller iordningställas (som t.ex. skidor och cyklar) skickar vi den normalt dagen efter beställning. Skulle någonting dra ut på tiden hör vi självklart av oss och meddelar detta i god tid.
Jag är inte Svensk / Jag bor utomlands - kan jag beställa ändå?
Vi leverar förutom Sverige även till Danmark och Finland. I steg 1 i kassan väljer du vilket av dessa länder du vill ha din leverans till.
Vad kostar frakten?
Inom Sverige är frakten alltid helt kostnadsfri - oavsett ordervärde, vikt eller storlek. Till Danmark eller Finland kostar frakten 199SEK.
Jag får inte igenom mitt köp i kassan - vad är fel?
Om du tryckt på "Slutför mitt köp" i kassan, men ordern ändå inte går igenom får du normalt ett felmeddelande högst upp på sidan. Om du inte får något felmeddelande eller har andra problem - kontakta oss på 08 - 771 19 00 så hjälper vi dig.
Jag har några frågor om produkten som jag vill ha reda på innan jag köper. Kan ni hjälpa mig?
Självklart! Du kan antingen ställa en fråga direkt på produktsidan eller ringa oss på 08 - 771 19 00 så guidar vi dig till rätt produkt.
Kan jag ändra min order efter att jag mottagit orderbekräftelsen?
Förutsatt att ordern inte ännu skickats är det inga problem att ändra din order. Generellt lämnar paketen Länna Sports lager kl 12.00 alla vardagar. Ring oss på 08-771 19 00 (Vardagar 10-19, Lördagar 10-17, Söndagar&Helgdagar 11-17) så hjälper vi dig. Andra tider ber vi dig maila order@lannasport.se.
Kan jag avbeställa min order?
Förutsatt att ordern inte ännu skickats är det inga problem att avbeställa. Generellt lämnar paketen Länna Sports lager kl 12.00 alla vardagar. Ring oss på 08-771 19 00 (vardagar 10:00 - 19:00) så hjälper vi dig.

Betalning

Vilka betalsätt erbjuder ni?
Du kan betala via kort, via direktbetalning i din bank, på faktura eller via delbetalning. Läs mer om varje betalsätt under köpvillkor.
Hur fungerar det här med faktura?
Samtidigt som vi skickar din order skickas en faktura via brev till din folkbokförda adress. Du har 14 dagar kredittid. Om du i efterhand vill delbetala går det utmärkt - följ bara anvisningarna på faktura. Vi använder Klarna som fakturerings- och delbetalningstjänst.
Går det att köpa sportprodukter på avbetalning hos er?
Det går alldeles utmärkt. Vi erbjuder 3, 6, 12 eller 24 månaders avbetalning. Läs mer i kassan för fullständiga villkor och tillfälliga specialkampanjer.
Är det verkligen säkert att betala med kort?
För att du som konsument ska känna dig trygg när du handlar i Länna Sports webbshop samarbetar vi med DIBS för inlösen av konto- & kreditkorts-betalningar. Säkerheten är därför en av de viktigaste hörnpelarna i DIBS lösningar. DIBS är certifierade av både svenska och utländska banker och kortföretag. Länna Sport får ALDRIG reda på några kortuppgifter. Du kan läsa mer på www.dibs.se eller ringa oss på 08-771 19 00. Läs också gärna Rådet för E-handelscertifierings rapport om www.lannasport.se.
Sparar ni mina kortuppgifter?
Nej. Då alla kortbetalningar går via DIBS (www.dibs.se) får Länna Sport AB aldrig ta del av dina kortuppgifter.

Leveransen

Hur går det med min order - kan jag se status?
När din order skickas från vårt lager får du ett mail från posten. Där kan du spåra ditt paket och se vart det befinner sig. Om du inte fått något mail från Posten: När du lägger en order får du ett mail som frågar om du vill skapa ett konto. Om du har följt länken har du ett konto och kan logga in på mina sidor för att se status på alla dina ordrar. Om du inte skapat ett konto går det utmärkt att ringa oss på 08 - 771 19 00 (vardagar) eller skicka ett mail till order@lannasport.se
Jag vill ändra min order.
Förutsatt att ordern ännu inte skickats är det inga problem att ändra din order. Ring oss på 08 - 771 19 00 så hjälper vi dig. OBS! Maila ej - då finns risken att vi skickar iväg ordern innan vi ser mailet.
Vart vänder jag mig om jag har en fråga om min order?
Du är alltid välkommen att ringa oss på 08-771 19 00 (Vardagar 10-19, Lördagar 10-17, Söndagar&Helgdagar 11-17). I mindre brådskande fall går det utmärkt att maila order@lannasport.se.
Hur vet jag när min vara kommit fram?
När paketet är framme meddelas du via SMS till det mobiltelefonnummer du angett. När ditt paket lämnar Länna Sports lager skickas automatiskt ett mail till dig. I detta mail finns en länk som går till en spårningssida för just ditt paket. På så sätt har du dels koll på när paketet faktiskt är på väg mot dig och du kan hela tiden följa paketets väg till dig.
Var ska jag hämta paketet?
Det SMS du får av Posten när paketet är framme berättar vilket utlämningsställe ditt paket befinner sig på. Postens policy är att alltid leverera till ditt närmsta ombud.

Returer och reklamationer

Hur gör jag om jag vill returnera en vara?
Först laddar du ner vårt returformulär. Fyll i så utförligt du kan (men alla uppgifter är inte obligatoriska) och skicka sedan paketet till den adress som anges i returformuläret. Du betalar returfrakten. Tänk på att packa varorna i en påse eller kartong - dvs. tejpa inte direkt på originalkartongen då vi vill ha den i gott skick tillbaka.
Jag vill göra en reklamation - hur går det till?
Fyll i returformuläret och kryssa i rutan uppe till höger för att markera att det är en reklamation. Skicka sedan paketet till oss. Så fort vi mottagit paketet och fått svar från vår leverantör hör vi av oss till dig. Om din reklamation blir godkänd betalar vi tillbaks kostnaden för varan samt returfrakten.

Om Länna Sport

Jag gillar ert sortiment! Kan jag se det på riktigt någonstans?
Ja, vi har en 3900m2 stor butik i Skogås/Länna där vi har ett ännu större sortiment än på webben.
Stäng