Du är här:
Startsidan | Varumärken | Blåkläder

Blåkläder

Blåkläder
1 2 3 4 5 Nästa » 120 artiklar Kampanjprodukter (11) Sortering: Popularitet Senaste Lägsta pris Antal:
Extremt tålig hantverksbyxa med strechpaneler
1 874:-
Bekväm och följsam servicebyxa
874:-
Modern servicebyxa i bekvämt och slitstarkt material
874:-
Slitstarka servicebyxor med jeanskänsla
1 224:-

Bekväm och följsam servicebyxa
874:-
Optimalt stöd och komfort
299:-
Både snygg och funktionell
1 061:-
KAMPANJ
Mössa med lös passform och snygg logga
100:- (499:-)

Extremt tålig hantverksbyxa med stretchpaneler
1 874:-
Synlig väst som är både vind- och vattenavvisande
1 061:-
Optimalt stöd och komfort
299:-
Varselbyxa med förstärkningar i Cordura
1 436:-

Funktionella hantverksshorts med mängder av förvaring
1 499:-
Rejäl och superpraktisk byxa som tål extra mycket stryk
1 561:-
Smart och töjbar softshellbyxa med ventilerande funktion
1 874:-
Vind- och vattentät softshellbyxa med knäskyddsfickor
1 874:-

KAMPANJ
Klassisk luvtröja med känguruficka
399:- (749:-)
Stretchmaterial med justerbar längd
136:-
Vind- och vattentät jacka med många smarta fickor
2 374:-
KAMPANJ
Smidig och slitstark jacka i Gore windstopper
800:- (2 249:-)

KAMPANJ
Synlig jacka som håller vind och väta utanför
900:- (1 593:-)
En transportbyxa tillverkad i vattenavvisande och slitstarkt material
686:-
En jacka som du alltid räkna med, oavsett arbetsområde!
1 499:-

1 2 3 4 5 Nästa » Antal:

Blåkläder

AB Blåkläder 

1937 var året då bolaget GEFA AB i Tranemo grundades. Produktionen bestod till en början av enbart arbetskläder. Men under andra världskriget prioriterades även produktionen till det svenska försvaret samt till föregångarna till de nuvarande landstingen, varvid produktionen av övriga traditionella arbetskläder fick läggas åt sidan.

Under 50-talet kom produktionen att omfatta även mode- och fritidskläder för barn och vuxna. I syfte att renodla bildades 1959 dotterbolaget "Gustonbolaget" vilket senare bytte namn till AB BLÅKLÄDER.

Blåkläders motto

Ska man göra nånting som ska hålla länge och tåla det mesta, så måste man tänka efter. Det räcker inte med att man väljer de bästa materialen och verktygen. Man måste tänka på helheten, samtidigt som man är petig med detaljerna. Gör man det, så gör man också ett snyggt jobb. Blåkläders drivkraft ligger i utmaningen att utveckla produkter som gör din vardag säkrare, enklare och bekvämare. Rätt klädd, trygg och snygg, inifrån och ut.

Blåkläders drivkraft ligger i utmaningen att utveckla: produkter som gör din vardag säkrare, enklare och bekvämare. Rätt klädd, trygg och snygg, inifrån och ut.


Stäng