Kampanjen slutar om:

Du är här:
Startsidan | Varumärken | Blåkläder

Blåkläder

Blåkläder
1 2 3 4 5 Nästa » 115 artiklar Kampanjprodukter (115) Sortering: Popularitet Senaste Lägsta pris Antal:
KAMPANJ
Extremt tålig hantverksbyxa med strechpaneler
1 480:- (1 874:-)
KAMPANJ
Funktionella hantverksshorts med mängder av förvaring
1 184:- (1 499:-)
KAMPANJ
Klassisk hoodtröja med hög komfort
789:- (999:-)
KAMPANJ
Extremt tålig hantverksbyxa med stretchpaneler
1 480:- (1 874:-)

KAMPANJ
Bekväm och följsam servicebyxa
690:- (874:-)
KAMPANJ
Bekväm och följsam servicebyxa
690:- (874:-)
KAMPANJ
Stretchmaterial med justerbar längd
107:- (136:-)
KAMPANJ
Modern servicebyxa i bekvämt och slitstarkt material
690:- (874:-)

KAMPANJ
Funktionella hantverksshorts med mängder av förvaring
1 184:- (1 499:-)
KAMPANJ
Flexibla piratbyxor helt utan kompromisser
400:- (886:-)
KAMPANJ
Både snygg och funktionell
838:- (1 061:-)
KAMPANJ
Slitstarka servicebyxor med jeanskänsla
966:- (1 224:-)

KAMPANJ
Praktiskt bälte med justerbar längd
107:- (136:-)
KAMPANJ
Vind- och vattentät softshellbyxa med knäskyddsfickor
1 299:- (1 874:-)
KAMPANJ
En bekväm piratbyxa med många fickor
1 282:- (1 624:-)
KAMPANJ
Håller dina byxor på plats
324:- (411:-)

KAMPANJ
Slitstarka byxor med många smart fack och fickor
828:- (1 049:-)
KAMPANJ
Synlig väst som är både vind- och vattenavvisande
838:- (1 061:-)
KAMPANJ
Varselbyxa med förstärkningar i Cordura
1 134:- (1 436:-)
KAMPANJ
Blåkläder Hantverk Shorts X1500, ett par praktisk...
739:- (936:-)

KAMPANJ
En transportbyxa tillverkad i vattenavvisande och slitstarkt material
541:- (686:-)
KAMPANJ
Snygga och funktionella shorts med praktiska ficklösningar
729:- (924:-)
KAMPANJ
Grymt slitstarka och bekväma målarshorts
690:- (874:-)
KAMPANJ
Bekväma och slitstarka shorts
561:- (711:-)

1 2 3 4 5 Nästa » Antal:

Blåkläder

AB Blåkläder 

1937 var året då bolaget GEFA AB i Tranemo grundades. Produktionen bestod till en början av enbart arbetskläder. Men under andra världskriget prioriterades även produktionen till det svenska försvaret samt till föregångarna till de nuvarande landstingen, varvid produktionen av övriga traditionella arbetskläder fick läggas åt sidan.

Under 50-talet kom produktionen att omfatta även mode- och fritidskläder för barn och vuxna. I syfte att renodla bildades 1959 dotterbolaget "Gustonbolaget" vilket senare bytte namn till AB BLÅKLÄDER.

Blåkläders motto

Ska man göra nånting som ska hålla länge och tåla det mesta, så måste man tänka efter. Det räcker inte med att man väljer de bästa materialen och verktygen. Man måste tänka på helheten, samtidigt som man är petig med detaljerna. Gör man det, så gör man också ett snyggt jobb. Blåkläders drivkraft ligger i utmaningen att utveckla produkter som gör din vardag säkrare, enklare och bekvämare. Rätt klädd, trygg och snygg, inifrån och ut.

Blåkläders drivkraft ligger i utmaningen att utveckla: produkter som gör din vardag säkrare, enklare och bekvämare. Rätt klädd, trygg och snygg, inifrån och ut.


Stäng