Stäng
Du är här:
Startsidan | Varumärken | Blåkläder

Blåkläder

Blåkläder
1 2 3 4 5 Nästa » 113 artiklar Kampanjprodukter (21) Sortering: Popularitet Senaste Lägsta pris Antal:
Extremt tålig hantverksbyxa med strechpaneler
1 999:-
Klassisk hoodtröja med hög komfort
1 049:-
Extremt tålig hantverksbyxa med stretchpaneler
1 874:-
Funktionella hantverksshorts med mängder av förvaring
1 611:-

Bekväm och följsam servicebyxa
936:-
Extremt tålig hantverksbyxa med stretchpaneler
1 999:-
KAMPANJ
Praktisk softshelljacka med fast luva
300:- (1 249:-)
Slitstarka målarbyxor i stretch
1 161:-

KAMPANJ
Mångsidig och funktionell softshelljacka
599:- (1 374:-)
Funktionella hantverksshorts med mängder av förvaring
1 611:-
KAMPANJ
Smidig och slitstark jacka i Gore windstopper
500:- (2 249:-)
Modern servicebyxa i bekvämt och slitstarkt material
936:-

Varm och bekväm parkas perfekt i vinter
6 436:-
Slitstarka servicebyxor med jeanskänsla
1 224:-
Synlig väst som är både vind- och vattenavvisande
1 124:-
Både snygg och funktionell
1 124:-

Varselbyxa med förstärkningar i Cordura
1 549:-
Bekväm och följsam servicebyxa
936:-
Skyddande skal jacka med reflexer
2 186:-
Slitstarka målarbyxor i bomull
1 161:-

Praktisk jacka i softshell med 4-vägstretch
874:-
Slitstarka och bekväma serviceshorts i stretch
749:-
Breda hängslen lätta att justera 
436:-
KAMPANJ
Praktisk softshelljacka med fast luva
599:- (1 349:-)

1 2 3 4 5 Nästa » Antal:

Blåkläder

AB Blåkläder 

1937 var året då bolaget GEFA AB i Tranemo grundades. Produktionen bestod till en början av enbart arbetskläder. Men under andra världskriget prioriterades även produktionen till det svenska försvaret samt till föregångarna till de nuvarande landstingen, varvid produktionen av övriga traditionella arbetskläder fick läggas åt sidan.

Under 50-talet kom produktionen att omfatta även mode- och fritidskläder för barn och vuxna. I syfte att renodla bildades 1959 dotterbolaget "Gustonbolaget" vilket senare bytte namn till AB BLÅKLÄDER.

Blåkläders motto

Ska man göra nånting som ska hålla länge och tåla det mesta, så måste man tänka efter. Det räcker inte med att man väljer de bästa materialen och verktygen. Man måste tänka på helheten, samtidigt som man är petig med detaljerna. Gör man det, så gör man också ett snyggt jobb. Blåkläders drivkraft ligger i utmaningen att utveckla produkter som gör din vardag säkrare, enklare och bekvämare. Rätt klädd, trygg och snygg, inifrån och ut.

Blåkläders drivkraft ligger i utmaningen att utveckla: produkter som gör din vardag säkrare, enklare och bekvämare. Rätt klädd, trygg och snygg, inifrån och ut.