Stäng
Du är här:
Startsidan | Varumärken | Blåkläder

Blåkläder

Blåkläder
1 2 3 4 5 Nästa » 109 artiklar Kampanjprodukter (21) Sortering: Popularitet Senaste Lägsta pris Antal:
Extremt tålig hantverksbyxa med strechpaneler
1 999:-
KAMPANJ
Praktisk softshelljacka med fast luva
300:- (1 249:-)
Klassisk hoodtröja med hög komfort
1 049:-
Modern servicebyxa i bekvämt och slitstarkt material
936:-

Slitstarka och bekväma serviceshorts i stretch
749:-
Slitstarka målarbyxor i stretch
1 161:-
Extremt tålig hantverksbyxa med stretchpaneler
1 874:-
Slitstarka och bekväma hantverksshorts i stretch
1 686:-

KAMPANJ
Bekväma och slitstarka shorts
349:- (711:-)
Stretchmaterial med justerbar längd
149:-
KAMPANJ
Praktisk softshelljacka med fast luva
599:- (1 349:-)
Funktionella målarbyxor i slitstarkt material
961:-

KAMPANJ
Mångsidig och funktionell softshelljacka
599:- (1 374:-)
Varm och bekväm jacka i minimalistisk design
1 934:-
Bekväm och följsam servicebyxa
936:-
Varm och bekväm parkas perfekt i vinter
6 436:-

Stickad jacka med hög komfort och rörelseförmåga
1 124:-
Bekväm vinterjacka lämpad för målare
1 199:-
Grymt slitstarka och bekväma målarshorts
874:-
Slitstarka målarshorts i stretch
749:-

Mjuk och bekväm fleecetröja perfekt som mellanlager
1 411:-
Funktionella hantverksshorts med mängder av förvaring
1 611:-
KAMPANJ
Funktionell och gedigen regnjacka i varsel med huva
400:- (899:-)
Praktisk hantverksbyxa med varsel och modern design
1 161:-

1 2 3 4 5 Nästa » Antal:

Blåkläder

AB Blåkläder 

1937 var året då bolaget GEFA AB i Tranemo grundades. Produktionen bestod till en början av enbart arbetskläder. Men under andra världskriget prioriterades även produktionen till det svenska försvaret samt till föregångarna till de nuvarande landstingen, varvid produktionen av övriga traditionella arbetskläder fick läggas åt sidan.

Under 50-talet kom produktionen att omfatta även mode- och fritidskläder för barn och vuxna. I syfte att renodla bildades 1959 dotterbolaget "Gustonbolaget" vilket senare bytte namn till AB BLÅKLÄDER.

Blåkläders motto

Ska man göra nånting som ska hålla länge och tåla det mesta, så måste man tänka efter. Det räcker inte med att man väljer de bästa materialen och verktygen. Man måste tänka på helheten, samtidigt som man är petig med detaljerna. Gör man det, så gör man också ett snyggt jobb. Blåkläders drivkraft ligger i utmaningen att utveckla produkter som gör din vardag säkrare, enklare och bekvämare. Rätt klädd, trygg och snygg, inifrån och ut.

Blåkläders drivkraft ligger i utmaningen att utveckla: produkter som gör din vardag säkrare, enklare och bekvämare. Rätt klädd, trygg och snygg, inifrån och ut.