• HANDLA MED KLARNA
  • FRI FRAKT ÖVER 399 KR*
  • SNABB LEVERANS
  • 14 DAGARS ÖPPET KÖP

Köpvillkor

 

Köpvillkoren i korthet

 

FRAKT OCH LEVERANSTID

Frakten är kostnadsfri över 399 kr när du handlar hos Länna Sport inom Sverige , annars gäller 59 kr (Gäller ej returfrakt och skrymmande varor över 1,2 m). Vi skickar våra mindre paket Postnord MyPack Collect och varubrev. Alla varor som är längre än 1,2 m, tex skidor och hockeyklubbor, skickar vi som hempaket med Postnord till en kostnad av 119 kr, cyklar kostar 299 kr att få hemlevererade.

Du hämtar ditt paket på närmsta uthämtningsställe. Normal leveranstid är 1-3 arbetsdagar. En normal leveranstid innebär att varorna skickas från oss inom 1-3 dagar, sedan tar det 1-5 dagar för posten att leverera ut dessa till kund eller närmsta postombud. Leveranstiden på cyklar och skidor är cirka 2-5 arbetsdagar på grund av montering och justering, därefter tillkommer Postens leveranstid för hemleverans. Vid kampanjer eller rea kan leveranstiden förlängas något.

 

BETALSÄTT

Det finns flera sätt att betala på när du handlar hos oss. Du kan betala med konto/kreditkort och Swish. Du kan även betala mot faktura eller olika typer av delbetalning upp till 36 månader via Klarna. Via Mitt Klarna kan du betala/förlänga dina fakturor.

 

RETURER OCH ÖPPET KÖP

Du har alltid 14 dagars bytes och returrätt från det att du mottagit varan. Vid betalning med faktura finns möjlighet att pausa fakturan på Mitt Klarna under tiden som returen behandlas.

  • Retur/bytesrätt gäller ej:
    • klubb/föreningsprodukter med tryck
    • badkläder och underkläder
    • Specialanpassande varor - dvs. produkter där vi anpassat varan efter dina önskemål tex trycka varor, borrad bindning, kapad hockeyklubba, slipdade skridskor etc.
    •  
  • Byten: Vi bjuder på två fria byten** Därefter bekostar du som kund bytet (fn. 99:-).
  • Retur: Vi debiterar dig 99:- i returkostnad. Se prislista för att returnera skrymmande varor 
  • Gör du retur i butiken är den självklart kostnadsfri.

**Gäller ej skrymmande eller specialanpassade varor.

 

BESTÄMMELSER GÄLLANDE ÅNGER, RETURER OCH BYTEN

Du har ångerrätt i 14 dagar enligt konsumentskyddslagstiftningen som gäller nu. Det innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från det du köpt varan. Vid byten har du möjlighet att byta samma vara vid 2 tillfällen kostnadsfritt, byten utöver detta debiteras av kunden. 

 

LAGERSALDON

Alla produkter (med undantag för beställningsvaror) finns i vårt lager och skickas därför direkt från oss normalt inom 1-3 arbetsdagar. Då vår fysiska butik och e-handeln delar lagersaldo reserverar vi oss för att produkterna kan vara slut i lager. Om så är fallet kontaktas du av vår kundtjänst inom kort.

 

INTEGRITETSPOLICY

Vi värnar starkt om våra kunders personliga integritet och skulle aldrig exempelvis sälja personuppgifter till ett annat företag. Klicka här för att läsa vår fullständiga integritetspolicy om hur vi hanterar och använder personuppgifter.

Fullständiga köpvillkor

 

ALLMÄNT

Det är tryggt och enkelt att handla på Länna Sports webbshop! Välj storlek eller dylikt, ange antal och klicka sedan på "Lägg i kundvagnen". Om du vill se eller ändra i din beställning, klicka på "Redigera kundvagn" i det övre högra hörnet.  För att genomföra och avsluta köpet, klicka på "Till kassan" i det övre högra hörnet. Efter att ha bekräftat köpet erhåller du en orderbekräftelse via mail.

  • Vi levererar varor till Sverige, Danmark och Finland (ej Åland).
  • Alla varor förblir Länna Sports egendom till dess full betalning kommit oss tillhanda
  • Har du inte fyllt 18 år så måste du ha målsmans tillstånd att handla på Länna Sports webbshop.
  • I priserna ingår moms med 25%.

Alla falska ordrar som skickas till oss kommer vi att spåra. Länna Sport förbehåller sig rätten att häva ett köp om bedrägeri misstänks. Alla försök till bedrägerier kommer att polisanmälas.

RESERVATIONER

Länna Sport reserverar sig för slutförsäljning samt att varor kan utgå ur sortimentet. Vi kan inte garantera att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende. Vi reserverar oss även för eventuella tryckfel i annonser/specifikationer samt på www.lannasport.se

ÅNGERRÄTT

Du har alltid 14-dagars bytes- och returrätt efter mottagandet av varan. Detta gäller endast om varan returneras i oskadat skick och ligger i originalförpackningen. Vid retur av en vara som ser använd ut nekas öppet köp. Bytes- och returrätten gäller inte badkläder, underkläder och specialanpassade produkter. Observera att du, om du vill avboka en order, måste göra detta via telefonkontakt för att säkerställa att ordern tas ur flödet. Vi har i regel ingen möjlighet att stoppa leveranser som redan gått iväg.

Värdeminskningsavdrag

Vid ångrad vara är du som kund ansvarig för eventuell värdeminskning. Värdeminskningen beror på en hantering utöver vanligt bruk för att testa varans kvalitet, egenskap och funktion.

Klubb/Föreningsprodukter

Vid köp av klubb/föreningsprodukter med tryck gäller ej retur eller bytesrätt när kund köpt fel storlek eller färg. Vi rekommenderar därför att ni testar plagget på er klubbs kansli om ni är osäker på vilken storlek ni skall ha.

FRAKT OCH LEVERANS

Frakten är kostnadsfri inom Sverige när du handlar för över 399 kr hos Länna Sports inom Sverige,  annars gäller 59 kr i fraktkostnad. (Gäller ej returfrakt och skrymmande varor över 1,2 m) Vi skickar våra mindre paket med Postnord MyPack Collect och varbrev. Alla varor som är längre än 1,2 m, tex skidor och hockeyklubbor, skickar vi som hempaket med Postnord till en kostnad av 119:-, cyklar kostar 299:- att få hemlevererade. Till Finland och Danmark kostar frakten 199:- för paket och 399:- för skrymmande paket (över 1,2 m). Vi levererar för nuvarande endast till Sverige, Danmark och Finland (ej Åland).

Leverans

Vi skickar alla våra varor med Postnord som postpaket till ombud, hempaket eller via brev. Du hämtar ditt postpaketet på närmsta uthämtningsställe. Av miljöskäl återanvänder vi emballage i den mån det går. Det medför att vi t.ex. ofta använder cykelkartonger från andra varumärken än den beställda cykeln.

Postnord avgör om ni som kund får tillgång till kvällsleveranser. Vi kan ej se till att du får kvällsleverans. Vill du undersöka om du kan få kvällsleverans måste du själv kontakta Postnord

Hemleveranser och lantbrevbäraradresser

Vid hemleverans kontaktar Postnord dig via SMS för att boka utkörning. Bor du på en lantbrevbäraradress kommer Postnord inte att leverera din vara till dörren. Din order skickas då som mypack och du kommer att få hämta ut varan vid närmsta postombud. Se om du kan få din vara hemlevererad här

Leveranstid

Normal leveranstid är 1-3 arbetsdagar, men vi reserverar oss upp till 7 arbetsdagar. En normal leveranstid innebär att varorna skickas från oss inom 1-3 dagar, sedan tar det 1-5 dagar för Postnord att leverera ut dessa till kund eller närmsta postombud. 

Leveranstiden på cyklar och skidor är cirka 2-5 arbetsdagar på grund av montering och justering, därefter tillkommer Postnords leveranstid för hemleverans. Vid kampanjer eller rea kan leveranstiden förlängas något.

 

BYTE - GÖR SÅHÄR:

Du har 14 dagars bytesrätt från det att du mottagit din order. Bytesrätten gäller ej specialanpassade produkter, tex föreningskläder med tryck, skidor utan bindningsplatta, slipade skridskor eller bad- och underkläder.

  • Lägg en ny order på den vara du vill byta till.
  • Logga gärna in på Mina sidor och registrera bytet. Packa order, tejpa ihop paketet och klistra på den medföljande returfraktsedeln. Klistra inget direkt på originalkartongen.
  • Lämna in paketet hos ett ombud för Postnord, glöm inte att be om inlämningskvitto. 
  • En retur kan ta upp till 10 arbetsdagar att behandla.
  • Vid betalning med faktura finns möjlighet att pausa fakturan på Mitt Klarna under tiden som bytet behandlas.

RETUR - GÖR SÅHÄR:

Du har 14 dagars returrätt från det att du mottagit din order. Returrätten gäller ej specialanpassade produkter, tex föreningskläder med tryck, skidor utan bindningsplatta, slipade skridskor eller bad- och underkläder.

  • Logga gärna in på Mina sidor och registrera returen. Packa ordern, tejpa ihop paketet och klistra på den medföljande returfraktsedeln. Klistra inget direkt på originalkartongen.
  • Lämna in paketet hos ett ombud för Postnord, glöm inte att be om inlämningskvitto.
  • När vi har mottagit din retur uppdaterar vi din faktura samt debiterar 99:- för returfrakten. Se prislista för att returnera skrymmande varor.
  • En retur kan ta upp till 10 arbetsdagar att behandla.
  • Vid betalning med faktura finns möjlighet att pausa fakturan på Mitt Klarna under tiden som returen behandlas.
  • Köper du egen returfraktsedel, välj pakettjänst Företagspaket, annars skickas paketet åter till dig.

REKLAMATION - GÖR SÅHÄR:

Vid hantering av reklamationer tillämpas Konsumentköplagen. Reklamation innefattar endast fabrikationsfel på produkterna. Innan du kan göra en reklamationsanmälan behöver du kontakta oss, beskriva felet och bifoga minst 3 bilder. Maila till order@lannasport.se.

 

UNDANTAG FÖR RETUR

Bytes- och returrätten gäller ej badkläder, underkläder eller specialanpassade varor (t.ex. produkter där vi behövt borra i varan - exempelvis skidor utan bindningsplatta eller slipade skridskor).

För att ditt byte/retur ska bli godkänd måste alla varor som skickas tillbaka vara packade i påse eller kartong. Om du returnerar skor i kartong, lägg originalkartongen i ett paket eller påse. Skicka ej tillbaka dessa genom att sätta en adresslapp direkt på originalkartongen.Varan blir förstörd och returen/bytet blir inte godkänt. Vi debiterar 300 kr om originalkartongen är förstörd.

Felleverans – gör enligt följande

  1. Ring alltid Länna Sport på 08-771 19 00 så att vi kan reservera den rätta varan.
  2. Föranmäl ditt återskick på Mina sidor.
  3. Skicka tillbaka varan tillsammans med returformuläret och den förbetalda returfraktsedeln.
  4. När vi fått varan skickar vi omgående den rätta varan till dig.

 

Transportskador

Tänk på att kontrollera godset när det levereras. Synlig skada rapporteras direkt till chauffören vid mottagandet av leveransen och därefter till Länna Sports kundtjänst (senast inom 3 arbetsdagar).

Dold skada (produktskada som ej går att se på emballaget) anmälas till kundtjänst omgående (senast inom 3 arbetsdagar). Det är därför mycket viktigt att du avemballerar och inspekterar varans skick direkt efter mottagandet.

Vid synlig skada på emballaget skall emballaget sparas för fotografering samt eventuell reklamation till transportbolaget eller utbyte av vara.

 

Outlöst vara

För paket som inte löses ut inom 7 dagar hos ombud debiterar vi dig kostnaderna för frakt och hantering. Se aktuell prislista

 

BETALNINGSSÄTT

Du har möjlighet att betala din order med konto-/kreditkort, mot faktura, genom delbetalning eller Swish.

 

KONTO-/KREDITKORT

Vid online-betalning kan du använda ditt VISA, MasterCard eller American Express. Länna Sport belastar ditt konto-/kreditkort först när köpet avslutats.

 

FAKTURA VIA KLARNA

Handla nu - betala efter leverans! När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor. På Mitt Klarna kan du betala, delbetala och förlänga din faktura. 

  • Få hem varan innan du betalar
  • Betalningstid - alltid 30 dagar.
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans - och hemförsäljningslagen
  • Betala din fakturor direkt på Mitt Klarna
  • Möjlighet till delbetalning

Vid köpet görs en mikroupplysning för att säkerställa din identitet. Dina personuppgifter behandlas då i enlighet med personuppgiftslagen. Allmänna villkor samt aktuella avgifter hittar du här

 

DELBETALA FRÅN 50 KR/MÅN MED KLARNA KONTO

Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp. Du kan även välja att betala och se översikten direkt på Mitt Klarna.

  • Få alltid varan innan du betalar
  • Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
  • Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
  • Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad
  • Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång
  • Inga uppläggningsavgifter

Allmänna villkor samt aktuella avgifter hittar du här

 

SÄKERHET/SÄKRA BETALNINGAR

För att du som konsument ska känna dig trygg när du handlar i Länna Sports webbshop samarbetar vi med DIBS för inlösen av konto-/kreditkortsbetalningar samt direktbetalningar via internetbank. Säkerheten en av de viktigaste hörnpelarna i DIBS lösningar. DIBS är certifierade av både svenska och utländska banker och kortföretag. All information som rör din betalning krypteras med SSL (Secure Sockets Layer) vid överföring till DIBS och dina kortuppgifter varken registreras eller lagras av Länna Sport.

GDPR

Dina personuppgifter skyddas enligt GDPR (General Data Protection Regulation). Denna lag avser att öka skyddet för privatpersoners personliga integritet med hänsyn till det ökade antalet register och sammanställningar som lagras elektroniskt.

Enligt GDPR måste vi be dig samtycka till att vi behandlar uppgifter om dig. Alla personuppgifter som du lämnar till oss eller som vi får ta del av när du anmäler dig för köp eller besöker vår hemsida kommer att behandlas av Länna Sport i egenskap av personuppgiftsansvarig.

Informationen kommer att användas i syfte att vi vid köp ska kunna fullgöra våra åtaganden gentemot dig. I detta syfte har vi också behov av att kunna föra över dessa uppgifter till våra samarbetspartners. Informationen som samlas för att kunden ska kunna genomföra ett köp används endast för detta ändamål och kommer inte att spridas till någon utomstående, förutom i samband med att din beställning behandlas.

Leveransadress och leveransvillkor är information som endast vår fraktpartner och våra leverantörer får ta del av. I praktiken innebär det att alltså denna typ av information ligger utanför vår direkta kontroll. Du har alltid möjlighet att ta del av de personuppgifter som finns registrerade om dig. Om de är felaktiga, ofullständiga eller irrelevanta får du ändra uppgifterna samt även välja att ta bort dem. 
Klicka här om du vill läsa mer om vår integritetspolicy.

ÖVRIGT

 

Force Majeure

Länna Sport är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet skall anses bl.a. myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage, olyckshändelse av större omfattning eller annan typ av naturkatastrof. I force majeure ingår myndighets beslut som påverkar marknad och produkter negativt, t.ex. restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc, onormal nedgång i marknaden samt om bolaget utsetts för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten.

 

Lagen om distanshandel

Länna Sport följer lagen om distanshandel. Läs mer här.

 

Vid eventuell tvist

Vid eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer. Läs mer här

Via EU finns en onlineplattform som syftar till att skapa prövning utanför domstol av tvister som uppstått vid gränsöverskridande e-handel. Läs mer här.

 

Kommunikation

I kassan godkänner du genom att inte bocka ur rutan för nyhetsbrev att vi kommunicerar med dig via e-post. Självklart har du alltid möjlighet att avregistrera dig för vidare kommunikation - dels i botten på utskicket, men också genom att kontakta oss.

 

Integritetspolicy

Vi värnar starkt om våra kunders personliga integritet och skulle aldrig exempelvis sälja personuppgifter till ett annat företag. Klicka här för att läsa vår fullständiga integritetspolicy om hur vi hanterar och använder personuppgifter.

 

Pricerunner

Som medlem på PriceRunner skyddas ditt köp upp till 50.000 kronor om något går snett. Denna Köpgaranti är gratis för dig som konsument och gäller på alla köp när du handlar hos oss. PriceRunner Köpgaranti gäller för dig som är privatperson och bosatt i Sverige. Garantin innefattar händelser där butiker inte tar sitt lagstadgade ansvar och avhjälper problem som uppstått inom 60 dagar.

Om du inte redan är medlem på PriceRunner och besökt oss genom dem så kan du, inom 60 minuter efter ditt köp genomföra din registrering. Det kostar inget och tar mindre än tre minuter och vips så blir ditt köp skyddat! Registrera dig för PriceRunner Köpgaranti PriceRunner Köpgaranti ersätter dig för skada på varan vid leverans, skadad vara, om en enskild vara saknas vid leverans, om varan är felaktig eller om leverans av varan uteblir. Tänk på att beställningen måste vara adresserad till den adress du är skriven på. Du får endast ersättning för direkt ekonomisk skada som du lidit, inköpskostnader och fraktkostnader. Köpgarantin lämnar ingen ersättning för andra direkta eller indirekta kostnader, värdeminskning eller uteblivna intäkter. För fullständiga villkor och regler och lista på kategorier som är undantagna besök PriceRunner. Vi är en av de utvalda butikerna som täcks av PriceRunner Köpgaranti.

Hos PriceRunner är de butiker som täcks markerade med Köpgaranti-symbolen i anslutning till sina namn. Syftet med Köpgarantin är att kunder ska känna sig trygga när de handlar på nätet. Visste du att PriceRunner är Sveriges ledande tjänst för produkt- och prisjämförelser som sedan 1999 hjälper över 1 miljon svenskar att jämföra produkter varje månad. Tjänsten är oberoende och låter ej butiker påverka den information som du som kund tar del av.

NYHETSBREV

Vill du ta del av våra senaste nyheter och erbjudanden?

Din varukorg(0 st)

Varukorgen är tom
Totalt: 0 kr
Till kassan