Frakten är kostnadsfri inom Sverige när du handlar för över 399 kr hos Länna Sports inom Sverige, annars gäller 59 kr i fraktkostnad. (Gäller ej returfrakt och skrymmande varor över 1,2 m) Vi skickar våra mindre paket med Postnord MyPack Collect och varbrev. Alla varor som är längre än 1,2 m, tex skidor och hockeyklubbor, skickar vi som hempaket med Postnord till en kostnad av 119:-, cyklar kostar 299:- att få hemlevererade. Till Finland och Danmark kostar frakten 199:- för paket och 399:- för skrymmande paket (över 1,2 m). Vi levererar för nuvarande endast till Sverige, Danmark och Finland (ej Åland).
Leverans
Vi skickar alla våra varor med Postnord som postpaket till ombud, hempaket eller via brev. Du hämtar ditt postpaketet på närmsta uthämtningsställe. Av miljöskäl återanvänder vi emballage i den mån det går. Det medför att vi t.ex. ofta använder cykelkartonger från andra varumärken än den beställda cykeln.
Postnord avgör om ni som kund får tillgång till kvällsleveranser. Vi kan ej se till att du får kvällsleverans. Vill du undersöka om du kan få kvällsleverans måste du själv kontakta Postnord
Hemleveranser och lantbrevbäraradresser
Vid hemleverans kontaktar Postnord dig via SMS för att boka utkörning. Bor du på en lantbrevbäraradress kommer Postnord inte att leverera din vara till dörren. Din order skickas då som mypack och du kommer att få hämta ut varan vid närmsta postombud. Se om du kan få din vara hemlevererad här.
Leveranstid
Normal leveranstid är 1-3 arbetsdagar, men vi reserverar oss upp till 7 arbetsdagar. En normal leveranstid innebär att varorna skickas från oss inom 1-3 dagar, sedan tar det 1-5 dagar för Postnord att leverera ut dessa till kund eller närmsta postombud.
Leveranstiden på cyklar och skidor är cirka 2-5 arbetsdagar på grund av montering och justering, därefter tillkommer Postnords leveranstid för hemleverans. Vid kampanjer eller rea kan leveranstiden förlängas något.
BYTE - GÖR SÅHÄR:
Du har 14 dagars bytesrätt från det att du mottagit din order. Bytesrätten gäller ej specialanpassade produkter, tex föreningskläder med tryck, skidor utan bindningsplatta, slipade skridskor eller bad- och underkläder.
- Lägg en ny order på den vara du vill byta till.
- Logga gärna in på Mina sidor och registrera bytet. Packa order, tejpa ihop paketet och klistra på den medföljande returfraktsedeln. Klistra inget direkt på originalkartongen.
- Lämna in paketet hos ett ombud för Postnord, glöm inte att be om inlämningskvitto.
- En retur kan ta upp till 10 arbetsdagar att behandla.
- Vid betalning med faktura finns möjlighet att pausa fakturan på Mitt Klarna under tiden som bytet behandlas.
RETUR - GÖR SÅHÄR:
Du har 14 dagars returrätt från det att du mottagit din order. Returrätten gäller ej specialanpassade produkter, tex föreningskläder med tryck, skidor utan bindningsplatta, slipade skridskor eller bad- och underkläder.
- Logga gärna in på Mina sidor och registrera returen. Packa ordern, tejpa ihop paketet och klistra på den medföljande returfraktsedeln. Klistra inget direkt på originalkartongen.
- Lämna in paketet hos ett ombud för Postnord, glöm inte att be om inlämningskvitto.
- När vi har mottagit din retur uppdaterar vi din faktura samt debiterar 99:- för returfrakten. Se prislista för att returnera skrymmande varor.
- En retur kan ta upp till 10 arbetsdagar att behandla.
- Vid betalning med faktura finns möjlighet att pausa fakturan på Mitt Klarna under tiden som returen behandlas.
- Köper du egen returfraktsedel, välj pakettjänst Företagspaket, annars skickas paketet åter till dig.
REKLAMATION - GÖR SÅHÄR:
Vid hantering av reklamationer tillämpas Konsumentköplagen. Reklamation innefattar endast fabrikationsfel på produkterna. Innan du kan göra en reklamationsanmälan behöver du kontakta oss, beskriva felet och bifoga minst 3 bilder. Maila till order@lannasport.se.
UNDANTAG FÖR RETUR
Bytes- och returrätten gäller ej badkläder, underkläder eller specialanpassade varor (t.ex. produkter där vi behövt borra i varan - exempelvis skidor utan bindningsplatta eller slipade skridskor).
För att ditt byte/retur ska bli godkänd måste alla varor som skickas tillbaka vara packade i påse eller kartong. Om du returnerar skor i kartong, lägg originalkartongen i ett paket eller påse. Skicka ej tillbaka dessa genom att sätta en adresslapp direkt på originalkartongen.Varan blir förstörd och returen/bytet blir inte godkänt. Vi debiterar 300 kr om originalkartongen är förstörd.
Felleverans – gör enligt följande
- Ring alltid Länna Sport på 08-771 19 00 så att vi kan reservera den rätta varan.
- Föranmäl ditt återskick på Mina sidor.
- Skicka tillbaka varan tillsammans med returformuläret och den förbetalda returfraktsedeln.
- När vi fått varan skickar vi omgående den rätta varan till dig.
Transportskador
Tänk på att kontrollera godset när det levereras. Synlig skada rapporteras direkt till chauffören vid mottagandet av leveransen och därefter till Länna Sports kundtjänst (senast inom 3 arbetsdagar).
Dold skada (produktskada som ej går att se på emballaget) anmälas till kundtjänst omgående (senast inom 3 arbetsdagar). Det är därför mycket viktigt att du avemballerar och inspekterar varans skick direkt efter mottagandet.
Vid synlig skada på emballaget skall emballaget sparas för fotografering samt eventuell reklamation till transportbolaget eller utbyte av vara.
Outlöst vara
För paket som inte löses ut inom 7 dagar hos ombud debiterar vi dig kostnaderna för frakt och hantering. Se aktuell prislista