Vanliga frågor och svar

Betalning

Jag har inte fått min faktura?
Fakturan skickas via e-post. Du får fakturan i din mejl i samband med att varan skickas från vårt lager. Om den inte dykt upp, eller om du vill ha en kopia kan du ringa Klarna (som sköter våra fakturor och delbetalningar) på 08 - 120 120 00.
Vilka betalsätt erbjuder ni?
Du kan betala via kort, via direktbetalning i din bank, på faktura eller genom delbetalning. Läs mer om varje betalsätt i kassan eller bland köpvilllkoren.
Jag har en fråga om min faktura?
Enklast är att kontakta Klarna - som är de som sköter våra fakturor och delbetalningar - på 08 - 120 120 00 för att få hjälp med frågor som rör din faktura.
Hur fungerar det här med faktura?
Samtidigt som vi skickar din order skickas en faktura via brev till din folkbokförda adress. Du har 14 dagar i kredittid. Om du i efterhand vill delbetala går det utmärkt - följ bara anvisningarna på faktura. Vi använder Klarna som fakturerings- och delbetalningstjänst.
Går det att köpa sportprodukter på avbetalning hos er?
Det går alldeles utmärkt. Vi erbjuder 3, 6, 12 eller 24 månaders avbetalning. Läs mer i kassan för fullständiga villkor och tillfälliga specialkampanjer.
Är det verkligen säkert att betala med kort?
För att du som konsument ska känna dig trygg när du handlar i Länna Sports webbshop samarbetar vi med DIBS för inlösen av konto- & kreditkorts-betalningar. Säkerheten är därför en av de viktigaste hörnpelarna i DIBS lösningar. DIBS är certifierade av både svenska och utländska banker och kortföretag. Länna Sport får ALDRIG reda på några kortuppgifter. Du kan läsa mer på www.dibs.se eller ringa oss på 08-771 19 00. Läs också gärna Rådet för E-handelscertifierings rapport om www.lannasport.se.
Sparar ni mina kortuppgifter?
Nej. Då alla kortbetalningar går via DIBS (www.dibs.se) får Länna Sport AB aldrig ta del av dina kortuppgifter.

Returer och reklamationer

Jag har gjort en retur - har ni tagit emot den?
Så fort vi tagit emot och granskat din retur mailar vi dig och - förutsatt att allt är godkänt - återbetalar vi dina pengar eller krediterar din faktura. Om du inte fått något mail har vi alltså inte hanterat din retur ännu. Normal hanteringstid från att du skickat varan är 3-14 dagar. Om det gått längre tid än så är du varmt välkommen att kontakta oss.
Jag vill byta en vara jag fått, hur gör jag?
Fyll i returformuläret som låg i ditt paket och ange vilka produkter du vill byta till. Packa produkterna i en påse eller kartong, och använd sedan den förbetalda returfraktsedeln som låg i paketet. Vi står för frakten vid byten - gäller dock ej skidor, cyklar, träningsmaskiner och hockeyklubbor.
För snabbaste hantering och största chans att varan inte tar slut innan vi fått ditt byte kan du förstås lägga en ny order med de produkter du vill ha men ändå kryssa i byte på returfraktsedeln.
Hur gör jag om jag vill returnera en vara?
Först laddar du ner vårt returformulär. Fyll i detta och skicka sedan paketet till den adress som anges i returformuläret. Du betalar returfrakten, men vi erbjuder dig att använda en färdig fraktsedel som skickas med i paketet. Kostnaden för den är 99:- vilket i regel är billigare än om du själv hade köpt frakten. Tänk på att packa varorna i en påse eller kartong - dvs. tejpa inte direkt på originalkartongen då vi vill ha den i gott skick tillbaka.
Jag vill göra en reklamation - hur går det till?
För att vi enklast ska behandla din reklamation ber vi dig skicka en bild på din vara och skicka den till respektive avdelning. Välj produktfrågor och avdelning i formuläret till vänster.
Jag vill göra en reklamation på en hockeyprodukt - hur går det till?
För att enklast kunna avgöra om det är ett reklamationsärende så behöver vi minst tre foton av skadan. Är det en hockeyklubba du vill reklamera ber vi dig att fota klubban runt brottet, klubban i helhet och baksidan av skaftet med klubbans fabrikationsnummer. Fota gärna från olika vinklar. Gäller det någon annan hockeyprodukt kan du skicka en bild där skadan uppstått.
Maila detta sedan till hockey@lannasport.se.
Skriv "Reklamation" i ämnesraden och glöm inte bifoga ditt ordernummer.

Om Länna Sport

Jag gillar ert sortiment! Kan jag se det på riktigt någonstans?
Ja, vi har en 3900 kvm stor butik i Skogås/Länna. Du finner oss på Gamla Nynäsvägen 604, 142 51 Skogås. Välkommen!

Kontakta oss

Stäng